אנשים הפותחים עסקים קטנים, ובינוניים מוגבלים בדרך כלל בהון התחלתי.

בשלב ההקמה של העסק ישנן הוצאות רבות, ותקציב מוגבל. כמובן שבשלב זה נאלצים לבצע פשרות. השאלה היא אם ניתן להתפשר גם על מעצב הגרפי, ולבנות את הלוגו בצורה עצמאית? האם כדאי להשקיע דווקא בתחום של בניית לוגו?

אנחנו תמיד יודעים מה טוב לעסק שלנו הרבה יותר טוב מאחרים, אנחנו מחוברים מאוד לעסק שלנו. אבל זה לא בהכרח אומר שאנחנו יכולים לבנות לוגו מקצועי שיעביר את המסר בצורה מקצועית ועניינית.

בניית לוגו

היתרון בבניית לוגו באופן עצמאי הוא בכך, שבעל העסק מכיר היטב את העסק שבעצמו הקים. הוא יודע מצויין מה המסר שהוא רוצה להעביר ללקוחות שלו, וכמובן זה מה שהוא תמיד יתחבר אליו כי הוא יצר אותו בעצמו.

היתרון של המעצב הוא המקצועיות שלו. מי שחושב כי עיצוב לוגו , זה לקחת ציור, להוסיף אליו משפט כלשהו, והינו הלוגו, טועה בגדול. עיצוב לוגו ובכלל בניית לוגו הוא תהליך מורכב הדורש כישרון גרפי, מקצועיות רבה, ידע בתפעול של תוכנות גרפיות, וכדומה. גם אם הרעיון ללוגו הוא מבריק ביותר, ביצוע לקוי יבטל את כל היתרונות של הרעיון עצמו.

לסיכום, הרעיון לוותר על מעצב גרפי מקצועי הוא רעיון לא טוב. לאדם ממוצע אין את היכולת המקצועית לבנות לוגו מוצלח. רק מעצב מקצועי מסוגל לתרגם את הרעיון למוצר ממשי. במידה ושלב זה מבוצע באופן לקוי כל המטרה של הלוגו מתפספסת. פן נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גם את היחס של הלקוח ללוגו שלכם. לוגו הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם. לוגו המעוצב באופן חובבני ישדר תחושה שהעסק כולו חובבני. עיצוב לוגו אם כך טומן בחובו את הפונטיאל להצלחה של העסק כולו.