תהליך בניית ועיצוב לוגו

יצירת לוגו הוא תהליך מורכב המושתת על מספר שלבים. העבודה על לוגו חייבת להתבצע בשיתוף פעולה עם הלקוח. הלקוח הוא זה שאמור להכתיב את המסר שעל הלוגו לשדר. עיצוב לוגו לוקח בחשבון את כל המרכיבים שהלקוח מבקש להעביר באמצעות הלוגו יחד עם הבנה שיווקית ופירסומית.

שלב ראשון ביצירת הלוגו הוא קבלת אפיון של הלוגו מהלקוח. על הלקוח להסביר למעצב כיצד הוא רוצה שהלוגו שלו ייראה, ומהו המסר שעל הלוגו להעביר. כדאי גם לשאול את הלקוח מהו העסק אותו הוא רוצה למתג, ומה המטרות שהוא רוצה להשיג באמצעות הלוגו.

השלב הבא של עיצוב לוגו ובנייתו הוא שלב הקונספט. על המעצב לחקור את העסק עבורו הוא רוצה לבנות את הלוגו. בנוסף לכך המעצב יכול ללמוד את הלוגו של המתחרים של העסק. ניתן להסיק מכך מה האלמנטים שכדאי להשתמש בהם, ומה האלמנטים שכדאי לדלג עליהם. בסופו של התהליך הנ"ל יש להגיע לשרטוט ראשוני של הלוגו.

לאחר בניית הקונספט הראשוני כדאי לקחת פסק זמן קצר ולחזור אליו שוב. לפעמים במבט חדש ניתן למצוא מגרעות, או רעיונות מוצלחים יותר. ניתן גם להתייעץ עם האנשים הסובבים. מבט נוסף יכול לפעמים לעזור. עיצוב לוגו יש להכין כמו כל עבודה יצירתית אחרת, אט אט ותוך מחשבה וסבלנות.

שלב נוסף הוא בניית האסטרטגיה מול לקוח. ההחלטות כאן תלויות במעצב. ישנם מעצבים שמאמצים את דעתו של הלקוח, ומבצעים את כל השינויים והעדכונים שהלקוח רוצה. מעצבים אחרים חושבים שהם המקצוענים בתחום ותפקידם להנחות את הלקוח. על מעצב כזה לשכנע את הלקוח לבחור את הצעתו של המעצב. במקרה כזה המעצב לוקח את הסיכון על עצמו. במידה והלוגו לא יתפוס הלקוח יבוא בטענות אל המעצב.

שלב הבא הוא הפגישה עם הלקוח. בשלב זה המעצב מציג את הלוגו שעיצב לבחינתו של הלקוח. במסגרת הפגישה המעצב והלקוח מגיעים למסקנות הנוגעות לשינויים ועדכונים שיש לבצע.

השלב האחרון הוא בעצם החזרה על כל התהליך המתואר. מספר החזרות תלוי גם בסוג הלקוח, וגם ביכולות המעצב להבין בצורה טובה יותר את דרישות הלקוח. יחד עם זאת יש להבין שנדיר מאוד כי עיצוב לוגו ייצא לשביעות רצונם של כל הצדדים בניסיון הראשון.