עיצוב אתרים נכון לוקח בחשבון פרמטרים רבים. אחד החשובים הוא ערכת הצבעים של האתר. לכול צבע השפעה שונה על האדם וחשוב להבין כיצד אנו מגיבים אינסטינקטיבית לצבעים על מנת לבחור את ערכת הצבעים הטובה ביותר עבור אתר אינטרנט.

שיווק ופרסום הם תחומים מחושבים היטב, בדוקים, ולמרות הרושם הכללי נטולי סיכונים ברוב המקרים. אנשי שיווק יודעים מה עובד, איך עובד ועל מי עובד בעזרת סיקרי שוק, סטטיסטיקה וניסיון עבר שלהם ושל אחרים כמו גם כלים רבים אחרים. אחד התחומים החשובים של שיווק הוא תחום הצבע. לכול צבע משמעות משלו עבור האדם, אם נוציא מן המשוואה יוצאי דופן ונצא מנקודת הנחה שמדובר בתרבות שלנו, הרי התגובה הטבעית והבלתי נשלטת לצבעים די זהה אצל כולנו.

כאשר עוסקים בתחום של עיצוב אתרים, חשוב לשים לב למסר ולרגש שאנו מבקשים להעביר באמצעות העיצוב ובאמצעות הצבעים. האם אנו רוצים לעורר אמון או ריגוש? קרירות מקצועית או חמימות אינטימית? יש לקחת בחשבון את קהל היעד של האתר ומה אנו רוצים שהוא יחווה כשיכנס לאתר.

צבעים שונים משדרים אווירה שונה לדוגמא: אדום, מתקשר להצלחה, ריגוש ותשוקה, כמו גם לסכנה. אפור הוא צבע ההיטק והטכנולוגיה  וירוק הוא צבע הטריות והטבע. לכול קונספט עיצוב אתרים הצבע שלו. אתר של מרפאה אלטרנטיבית למשל, לא יעשה שימוש בגווני אדום או אפור שכן הוא ישדר ללקוחות רגשות הרחוקים מטבעיות וחוויה טיפולית מוצלחת. כמו בחירת צבעים בסיסית חשובה גם התאמת הצבעים. צבעים מתנגשים הצורמים לעין הצופה יפריעו לכול אחד בגלישתם באתר. ישנן ערכות צבעים מקובלות וישנם שילובי גוונים חדשניים, בין אם עיצוב אתרים מתמקד בראשון או בשני אין זה משנה, החשיבות היא בהתאמה, הרמוניה של הגוונים והשפעתם על הצופה.


לסיכום, עיצוב אתרים נכון, מקצועי ואפקטיבי לוקח בחשבון לא רק צורה אלא גם צבע. חשיבותו של המסר התת הכרתי אינה פחותה מזה של ההכרתי. מעצבי אתרים אשר אינם מודעים לכוכם של צבעים ולמשמעות כל גוון סביר להניח שלא יעשו את עבודתם כראוי. הגולש הממוצע יודע לזהות אינסטינקטיבית התאמה של הצבע לנושא ולא יהסס להמשיך הלאה אם העיצוב אינו לרוחו.