כמעט כל חברה מקצועית משתמשת בלוגו שעוצב עבורה. הלוגו משמש לזיהוי של החברה. הלוגו הוא האלמנט המזוהה ביותר, המוכר ביותר וזה שמגדיר בפני רבים את החברה עצמה. במאמר זה ננסה להסביר מהו לוגו, מה תפקידיו, כיצד לעשות עיצוב לוגו וכן הלאה.

נתחיל בהסבר מהו לוגו ומהם מרכיביו. הלוגו יוכל להיות מורכב משלושה אלמנטים. אלמנט ראשון הוא השם של החברה. זהו אלמנט הכרחי. אלמנט נוסף הוא איור. האיור משמש בדרך כלל על מנת להעביר מסר או רעיון מרכזי של החברה. המרכיב השלישי הוא טקסט. גודל הטקסט הוא כשורה אחת בערך.

לוגו עיצוב לוגו

מטרתו של הטקסט היא להעביר מסר או עיקרון מרכזי על פיו החברה מתנהלת. הלוגו לא חייב להיות מורכב מכל שלושת האלמנטים. ישנן חברות שהלוגו שלהם הוא שם החברה בלבד. ישנן כאלה שמשלבים את השם של החברה עם אחד מהאלמנטים הנוספים, או עם שניהם. ישנן חברות הבוחרות לעצב את הלוגו ללא השם של החברה. גישה זו של עיצוב לוגו היא גישה לא טובה, כי שם החברה עוזר מאוד למתג את החברה וחייב להופיע על הלוגו.

אחד המטרות המרכזיות של הלוגו הוא לעזור למתג את החברה. מותג אינו דבר מוחשי. מותג זהו בעצם מוניטין מסוים של החברה הנבנה אצל הלקוחות. על מנת לבנות מוניטין זה על החברה לנסח מספר עקרונות שימצאו אהדה והזדהות אצל הלקוחות הפוטנציאליים. עיצוב לוגו אמור לשקף את העקרונות הללו או את חלקם לכול הפחות. בצורה כזאת הלוגו אמור לתרום לתהליך המיתוג של החברה.

מטרה נוספת של הלוגו הוא לגרום לצרכנים לזהות את המוצרים של החברה. על הלוגו להיות ייחודי, נעים, ומושך את העין. עיצוב לוגו שנעשה בצורה נכונה יעזור לקדם את המכירות של המוצר. לוגו לא טוב יכול ליצור אצל הלקוחות תחושה שלילית לגבי החברה ומוצריה.

לסיכום, לוגו הוא חלק חשוב מתהליך מיתוגו של החברה. לוגו אמור לשקף את הרוח של החברה. כל אלמנט בלוגו הוא בעל חשיבות. לכן עיצוב לוגו מצריך עבודה מקצועית ומעמיקה.