בעלי עסקים רבים ישאלו את השאלה המתבקשת – למה לי בכלל להשקיע במיתוג העסק שלי?
הרי ישנם עסקים רבים שמוכרים את מוצריהם בכמיות גדולות ללא שום צורך להשקיע במיתוגו של העסק.
אך השאלה היא האם זה נכון, האם אכן כך הדבר או שמא אין כלל צורך במיתוג, פירסום והכרה בעיני קהל לקוחות פוטנציאלים?

אם מסתכלים על השוק היום, הוא עבר שינוי עמוק מאוד.
רשת האינטרנט מאפשרת היום להזמין מוצרים מכל העולם ישירות לבית הלקוח. הרבה מוצרים מורכבים מאותם חלקים, וההבדל היחידי ביניהם הוא הלוגו המתנוסס עליהם.
רשתות גדולות השתלטו על השוק באופן כמעט בלעדי. בתנאי שוק כאלה ההבדל בין מותג למוצר מתחרה אחר הוא הבדל מהותי מאוד. כל חברה הנכנסת לשוק היום מבינה שהיא חייבת ליצור מותג, אחרת אין לה מה לחפש בשוק.
אמנם חברה וותיקה וקיימת יכולה להרשות לעצמה למשר ולתחזק את שמה והמיתוג שלה, עסק חדש, קטן או מתחיל חייב להשקיע במיתוג.
ללא מיתוג חברה עבור העסק הוא יבלע במהרה בשטף של הענקים שהיו כאן לפניו. אם לקוחות פוטנציאלים לא ידעו מי אתה, מה אתה עושה ומה אתה מוכר הם ימשיכו לקנות אצל התמחירים אשר השקיעו ממשיכים להשקיע במיתוג
אחד הדוגמאות הבולטות של מיתוג חברה מוצלח בשנים האחרונות הוא רשת המזון בשם "רמי לוי" . הרשת הוקמה כאשר עליה להתחרות ברשתות מזון ענקיות עם תקציבי פרסום גדולים מאוד. יחד עם זאת הרשת לא רק שרדה, אלא מצליחה לתפוס את מקומה בשוק של מוצרי מזון.
הסיבה לכך היא מיתוג נכון של הרשת. הרשת של רמי לוי יצרה רעש תקשורתי בגלל המבצעים המטורפים שלה, בגלל מלחמות תחרות שהייתה מעורבת בהם. כל זה גרם לאנשים להכיר את הרשת.
בנוסף לכך הרשת הצליחה למתג את עצמה. לקוחות רבים מכירים את הרשת בהקשר לעקרונות של רשת עממית וזולה- זהו מיקוד חברה יקר מפז.

לסיכום, בעידן של שוק גלובלי, ומוצרים דומים עד זהים למתחרים, מיתוג חברה הוא הכלי המרכזי המאפשר לחברה מסוימת להתעלות על מתחריה.
חברות רבות מנסות למתג את עצמן, אך המנצחים הם חברות שהצליחו לבצע מיתוג חברה נכון וממוקד לאותן קבוצות אוכלוסייה, שהינן הצרכנים העיקריים של מוצריהן.