מעצב גרפי הוא האיש האחראי על בניית הלוגו שלכם. האיש הוא גם המנהל הבלעדי של תהליך בניית הלוגו. חשוב לבחור באיש מקצועי, בחירה לא נכונה של האיש שיעצב את הלוגו שלכם תגרום לבזבוזו של זמן יקר, וכספים רבים.

השאלה כיצד לבחור מעצב גרפי שיעשה בניית לוגו נכון ומקורי היא שאלה מורכבת. ישנם מספר עקרונות שניתן להתבסס עליהם בתהליך בחירת המעצב הגרפי. עקרון חשוב ראשון הוא הניסיון. בתחום של עיצוב אין תחליף לניסיון. חשוב להבין שכשרון לבד לא מספיק. על המעצב לא רק לעצב לוגו יפה, אלא לתרגם את החזון, והמהות של החברה אל תוך הלוגו.

בניית לוגו עיצוב

לוגו יפה, אך כזה שלא משקף לחלוטין את רוח החברה, יפספס את המטרה לגמרי. בניית לוגו מקצועי ונכון מעביר את המסר , את רוח החברה והרעיון העומד מאחוריה בצורה יעילה. חשוב, אם כך, לראות תיק עבודות של המעצב. יש להקפיד לבדוק אם למעצב גרפי ישנו ניסיון בתחום של עיצוב לוגו. מומלץ לבדוק את החברה עבורה נבנה הלוגו, ולראות אם הלוגו משקף נכון את המהות של החברה.

עקרון נוסף הוא בירור יסודי אודות תהליך בניית הלוגו של המעצב. יש להיפגש עם המעצב ולבדוק איתו כיצד הוא רואה את החברה. מעבר לכך יש לבדוק כיצד הוא ניגש לבניית הלוגו, מה התחקירים שהמעצב מבצע בתהליך העיצוב של הלוגו, וכדומה.

עקרון נוסף הוא נושא התקציב. יש להעמיד תקציב ברור לצרכי בניית לוגו. יש לבדוק עם המעצב שהתקציב מתאים לצרכים, ומקובל על המעצב. מומלץ לא להעמיד תקציבים גבוהים מדי, כיוון שבניית הלוגו הוא שלב בלבד בתהליך הקידום, והשיווק. יחד עם זאת לא מומלץ לבחור מעצב רק בשל דרישות שכר נמוכות. התוצאה של בחירת מעצב לא מקצועי, אך במחיר נמוך, היא בזבוז של התקציב שהועמד לצורך זה.

לסיכום, בחירת המעצב היא חלק מרכזי מתהליך בניית הלוגו. יש לקבל את ההחלטה באופן שקול, ומחושב. ישנו עיקרון חשוב נוסף שלא הוזכר כאן. עיקרון זה הוא המלצות של אנשים אחרים. אנשים שכבר עבדו עם מעצבים מסוימים, ויכולים לתת המלצות על מעצבים איכותיים.